tisdag 20 januari 2015

Framåt

Tänker och tänker. Men det känns som att det börjar lossna. Väger fördelar mot nackdelar och då är det egentligen inte så svårt :) Jo det ÄR svårt men det SKA bli bättre. 

Jag har ont i halsen, så sjukt tråkigt, jag känner verkligen att jag behöver träna då vågen visar alldeles för många pluskilon detta året. Fattar inte riktigt hur det gick till 🙀 Skulle behöva skala i alla fall 5 kg. Så nu lägger jag om mitt schema lite och dumpar Olga för ett tag ;) Måste bara vänta tills halsontet försvinner, för att träna med halsont vet vi alla att det inte är okej ;)

Dagens tips: ingefärsvatten. Nyttigt och sjukt bra för kroppen. Jag gör såhär: 

Koka vatten.

Skala ingefära. 
Skiva ingefära. 
Lägg ingefäran i vattnet (efter det kokat). 

Tratta ner det i en PET-flaska.

Klart! Vilken fin förklaring va? Det går liksom inte att misslyckas med denna invecklade grej om man går efter min beskrivning ;)

Jag fyller över vattnet i 0,5-litersflaska och dricker en sådan varje dag. Gött! 

Ha en bra dag! Pusshej!

Inga kommentarer: