torsdag 30 april 2020

Sköna maj välkommen

Valborgsmässoafton idag. Känns som vilken dag som helst. Alla dagar är likadan nu tycker jag. Kan liksom inte göra så mycket annat än vänta ut det här. Förberedelserna för ett ordentligt utbrott av covid-19 är igång på jobbet. Jag beundrar människorna som verkligen jobbar i det här. Vi som sekreterare är ju mitt i det men kan inte hjälpa till på samma sätt. Men vi gör det vi kan för att underlätta för vårdpersonalen. Vi spritar mottagningen ett par gånger om dagen. Vi öppnar dörren och tar emot patienter och ställer frågor för att försäkra om att de inte har förkylningssymtom, möblerar, varit gipsmodeller, skriver skyltar osv. Vi har flyttat in ortopedakuten också till mottagningen så vår mottagningspersonal har fått helt andra arbetstider och mycket nytt för dem att lära. Jag hoppas att vi klarar ut detta som väntar runt hörnet.
Vi är ett bra team. Även om det bara är lite så gör vi vad vi kan i detta och jag mår illa av folk som rent ut sagt pissar på alla som lägger ner sin själ i detta. I måndags var jag ute och gick. Typ 30 pensionärer står tätt i klungor och spelar boule. På riktigt. Är ni tröga eller bara respektlösa? Man blir ledsen. 
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1iDSeCbVuiQjU75QCrIwujy086x5CTdc8

Nu ska jag åka till jobbet. Gör ert jobb och stanna hemma om ni inte måste ut. Sen är det för sent.

Inga kommentarer: