onsdag 16 september 2015

Excuses don't burn calories!

Så här är det; det har startat en tävling i Landstinget. Hälsostegen. Meningen är väl att få personalen att röra på sig. Man skriver upp sitt namn och skriver sedan i de dagar man tränat/motionerat, ju fler dagar man tränar desto högre upp på stegen kommer man. 30 minuter/dag eller 15 x 2 är det som gäller. Jag kan ju inte faila på det här eftersom jag är en tävlingsmänniska. Vi tävlar ju tillsammans som klinik. 

I dag har jag kvällsmottagning, jag har grubblat och tänkt fram och tillbaka hur jag ska få ihop mina tider med tanke på att jag är iväg 06.30 till 21.30 och kommer att vara helt slut när jag kommer hem. Då kom jag på den briljanta idéen att köra ner till stationen en stund tidigare (vill inte gå hem i mörkret när jag kommer hem, annars hade det ju varit smartare att bara gå till stationen) och så snörade jag på mig skorna och gick 2,3 km. Det räcker ju inte riktigt så det får bli en promenad på lunchen med så är det fix! Jisses vad trött man blir på sig själv alltså! Men är det tävling så är det! 
Pusshej!

Inga kommentarer: