onsdag 3 januari 2018

Det här med vikt och hälsa.

Ständigt återkommande såhär runt årsskiftet. Jag har inte alls prioriterat min hälsa sedan jag fick Alicia för 7,5 månad sedan. I somras var jag ganska duktig och gick några mil i veckan men ju mer vi närmade oss flytten desto mindre tid fanns över till motion. Jag har dessutom alltid Alicia. Det är svårt att hitta tid till träning. Medan hon sover måste ju alla måsten göras. Men detta ska det bli ändring på nu! Nu har måstena blivit färre eller i alla fall inte lika akuta och förhoppningsvis finns mer tid.

Min plan är att själv komma i form först innan jag ger mig på att hjälpa andra. Det känns ändå bra just nu, jag har 3 kilo kvar till min inskrivningsvikt när jag var gravid. Det stod stilla väldigt länge i höstas men nu är jag på banan igen. Givetvis är det inte bara vikten som ska fixas. Jag känner ju att jag behöver träna upp kroppen.

Det krävs ju inte så mycket för att få upp motivationen. Det räcker med att vågen börjar röra på sig lite eller man kommer i de där byxorna som suttit alldeles för tajt alldeles för länge så är allt lättare.

Kosten är A och O!
Jag laddade upp med lite matlådor i frysen i går. Nötfärs med bönor och kikärtor, lök, kryddor och krossade tomater. Lite grönsaker till det. Perfekt!

Inga kommentarer: