fredag 31 oktober 2008

Nu är det äääntligen helg. Det är ju jämt så att den veckan man jobbar minst går segast! Har jobbat tre dagar denna veckan, känns som 7! Men det är jobbigare med när man har en rygg som tar kål på en! Tänkte att det åtminstonde kunde gå åt rätt håll, men det blir ju typ bara värre hela tiden! Igår somnade jag i sängen med vetekudden i svanken!
Har varit praoelev på jobbet idag, har gjort en massa grejer jag aldrig gör annars, brukar ju bara va i kassan, men idag har jag bakat och grejat med frukt, satt upp priser, varit i charken, kassan och plockat varor och tobak... Tiden går så mkt fortare när man får röra på sig mer! Kanske därför ryggen är värre nu med... Har precis suttit i telefon med Malin med, skvallrat om det nya schemat och vilka på jobbet som kör lite fulspel nu... Usch va irriterad man är på vissa ibland. Men man kan ju inte älska alla, så är det ju!
Imorgon åker Theo och jag till Eringsboda, tänkte de kunde behöva lite underhållning där ;-)
Andreas och jag pratade idag om att man vill pausa tiden, för det är en sån underbar tid med Theo nu! Han är så go och pratar heeela tiden, berättar långa historier med riktig inlevelse. Visst det kanske är lite jobbigt ibland typ om man är och handlar och så smidigt som möjligt ska försöka undvika att gå i närheten av godiset, men aldig lyckas och sen när man ska ta bort Theo därifrån lägger han sig på golvet och säger aj aj aj ont! Folk tror ju att man slår honom. Någon som har ett bra knep eller tips så är det väldigt välkommet!
Har fått ett litet bakslag på dagis med nu, usch va hemskt det är tisdag, torsdag och idag har de fått bända loss honom från mej, och han bara skriker NEEEEJ! MAAAAMMAA!! Idag tog det verkligen knäcken på mej, kände hur tårarna kom när jag skyndade ut... Typiskt att han skulle behöva va där extra idag när ingen av hans vanliga fröknar va där, en av de skulle komma senare men de andra va sjuka. Så då va det extra jobbigt att lämna över honom till någon han inte känner alls bra... Men visst jag vet ju att det går över, han hade varit ledsen några minuter sen hade det vart bra igen... Men det är ju inte det man tänker på när man går därifrån!
Här kommer iaf buspojken som har lite dille på SOPPA! (nyponsoppa)

Sjukt gott! Får inte missa en droppe!

Och nu ska mamma få en puss, från en grisig liten nyponsoppepojk! Ser helt knäpp ut, men jag va tvungen att lägga ut den!

Bye bye!

1 kommentar:

Anonym sa...

SÅ SÖÖÖÖT Theo är!!!
Puss & Kram på er!