onsdag 5 juli 2017

Huset!

Vi är som sagt i full gång med att renovera vårt nya hus. Det händer mycket varje dag nu och snart har vi rivit det mesta som ska rivas på bottenplan, vi har golven kvar tror jag. De flesta väggar är rivna så det blir stort och öppet och alldeles underbart.

Kan man få en mindre ångestattack när man ser detta! Men det var någon vecka sedan jag tog bilden så det har hänt mycket efter detta med. Bland annat är väggen längst bort också riven och all gips på väggarna är borta, golvet är upprivet det översta lagret också och så har vi "städat" upp på golvet.  Jag ska bli duktigare på att uppdatera här, det kan vara skoj att följa utvecklingen.


Det kliar ju i fingrarna och man vill göra allt på en gång. Jag vill få undan de stora träden till vänster, nya plattor, ny trappa och NY FÄRG!! Det finns mycket att göra i trädgården kan jag säga. Svärmor klippte gräset i går, det tog 2 timmar sa hon, 6 km fick hon ihop när hon klippt! Jisses, vi ska kolla på robotklippare i dag eller i morgon. Tror att det kan vara bra för oss :-)
Utsikten är fantastiskt. Detta är ifrån vårt blivande sovrumsfönster. Tänk nästa sommar att bara stiga upp och kliva ut här med en kopp kaffe!

Jag längtar så otroligt till vi kommit så långt att vi kan flytta in! Men det är så sjukt mycket kvar. Så många val och planering. Vi ska in till stan i dag eller i morgon och kolla golv, tak, kök och lite annat. Det blir ju genast roligare när själva rivningen är klar och man får börja forma sitt hus.

Matdags sedan blir det en promenad med mina minstingar <3 br="" pusshej="">

Inga kommentarer: