torsdag 20 juli 2017

Så många järn!

Det är många järn i elden just nu. Huset tar väldigt mycket tid. Jag har dessutom börjat planera lite för framtiden, hur jag ska gå vidare med min kostrådgivning. Jag har en plan :-) Jag tänker dock att jag håller det på planeringsstadiet innan jag drar igång någonting just för att det är mycket med huset och jag behöver lägga prio ett på det och barnen.

Jag har också kommit på att jag behöver egentid, om så bara 30 minuter per dag, men jag behöver en stund varje dag. I går tog mannen Alicia en stund och då var jag ju tvungen att dra fram dammsugaren och städa toaletten, slänga i mig lite mat och plocka i ordning i huset. Det är inte egentid. Så fort jag har armarna fria så finns tusen måsten. Så nu inväntar jag kallelse för efterkontroll så att jag kan komma igång med någon form av träning, det är det jag behöver känner jag. Längtar verkligen efter att få komma igång. De första 10 kilona rann av mig hyffsat fort men den senaste månaden har det inte hänt någonting. Jag tappade liksom motivationen lite. Men det känns ändå inte som att det är det som är viktigast, jag vill liksom inte tappa Johanna

Förra vecka kom motivationen tillbaka lite mer, jag lägger om kosten, jag är taggad och verkligen trött på onyttigheterna nu. Jag har tagit mycket bilder känner verkligen att det är dags att komma igång. Jag får jobba med det jag har nu, kör på lite längre promenader i kombination med bra mat. Vill gärna ha klartecken från barnmorskan innan jag börjar träna på riktigt. Jag är sjukt taggad för yoga till hösten, jag har aldrig provat det på riktigt men jag tror att det skulle vara väldigt bra för mig.

Jag har varit lite deppig och nere och ifrågasatt mycket i livet senaste månaderna. Mycket hormoner och det har hänt så mycket. Det är så mycket i huset och det tar tid och det känns som att vi står och stampar. Jag älskar min familj så mycket och jag är så lycklig och stolt över vår lilla nykomling men ibland blir det för mycket. Jag vet att det är sånt som hör till när man får barn och det har blivit mycket bättre så nu känner jag att vi varit på toppen av uppförsbacken och börjar sakta men säkert komma i rullning i nedförsbacke. Det känns bra nu :-) Senaste veckan har jag varit omgiven av mina fina vänner och familj och det är verkligen en sån energiboost man behöver glada fina människor runt omkring sig. Kärlek till er, ni vet vilka ni är <3 2="" :-="" att="" beh="" dag="" det="" dock="" en="" ffar="" gs="" jag="" k="" m="" med="" men="" n="" nader="" nner="" nu="" och="" p="" person="" r="" s="" sedan="" snart="" som="" specifik="" stan="" till="" tr="" typ="" umg="" vanligtvis="" varje="" ver="" vi="">
Nu är det matdags för skruttan sen ska vi på 2-månaderkonstroll! Tiden går så ofantligt fort! Pusshej!

Inga kommentarer: