torsdag 22 augusti 2013

Dagens tips!

Godmorgon!

I dag var det verkligen segt att stiga upp, riktigt trött kan man säga.

Nu har jag kommit halvvägs i min PT-onlineperiod. Det går bra, just nu riktigt bra! Förr veckan var det lite kämpigt både för kroppen och psyket när förkylningen slog sig ner i min kropp. Men nu är den snart helt bort, det enda är hostan som inte riktigt vill ge med sig.

Grekland närmar sig med stormsteg, bara 17 dagar kvar nu! Det ska bli sjukt underbart!!

I mina pass som jag fått av Fia är det mycket cirkelträning och tabataintervaller, då funkar denna appen perfekt, den heter Swing Timer. Det är en kettlebellapp egentligen. Du ställer in "jobbtiden" och "vilan" och antal set du kör.

Till exempel; igår körde jag core med 6 olika övningar. Med 40 sekunder jobb och 10 sekunder vila mellan. Då ställer jag in 40 jobb, 10 vila och 6 set. Efter det vilar jag (dricker vatten och andas typ en minut) och sen kör igång igen 4 omgångar till. Inte alls avancerat och du slipper glo på en klocka och pausa och starta och räkna sekunder.
De där apparna, hur klarade vi oss innan ;) pusshej

1 kommentar:

Lufsan! sa...

Du är bäst Kluddan!!! Verkar ju jättesmidigt som sagt med den appen!! Åh, härligt 17 dagar kvar!:-D
PussKram!<3