tisdag 1 april 2014

Första april!

I dag har Theo och jag varit lediga, studiedag. Så skönt! Vi har haft en toppendag jag låter helt enkelt bilderna beskriva :)

Började morgonen med kaffe ute i vårsolen.

Sedan tog vi en cykeltur till affären där vi handlade grejer till lunchen och en glass till Theo (jag höll mig till loka) som han avnjöt ute på en parkbänk i solen. Sedan drog vi vidare, 6,8 km på cykel utan att stanna, det är inte dåligt för en 7,5 åring! Plus drygt 1 km som vi redan cyklat till affären då, sammanlagt blev det 1,2 mil under dagen. Hämtade ju Milo med och paket på Coop och lite sånt. Så det har verkligen blivit mycket frisk luft i dag :) Duktiga vi!!
Min middagsdejt, ute på altanen.
Kycklingwraps med en massa godsaker i :)
Chillar lite i solen.
Jag var tvungen att fota Milos teckning på dagis med. De har ju tema yrken nu. Så de skulle teckna vad de vill bli när de blir stora. Jag tror inte denna bild behöver någon förklaring. Han är då extremt duktig på att rita denna pojk. Jag var ju givetvis tvungen att smsa foto på teckningen till konstnären morbror Dea, som är nästan lika stolt som mamman  ;)

Ooooo äntligen kom min nya löpartröja. Jag får vänta ett par dagar innan den får ta premiärturen. Sprang ju igår och jag ska hålla mig till två dagar i veckan så kanske fredag eller lördag. Vågar knappt säga det men jag har fått lite ont i min högra fotled med :-S hoppas hoppas det går över snabbt! 

Ikväll blev det överkroppsträning. Jag avslutade med tabata på crosstrainern, det är verkligen så skönt att köra slut på den sista energi man har.
Jag får sånna här snygga märken när jag använder mig av hantlar eller rep. Det är naglarna som jag klöser in i handen på mig själv. Men jag märker det inte förrän efteråt, haha!

Testade denna med i dag, njae jag är nog inte mycket för sånna här grejer. Sött och läskigt. Nu blir det dusch sen lite kvällsmat och givetvis Biggest Loser :) 









1 kommentar:

Lufsan sa...

Åh, vilken härlig dag ni har haft!! Duktig du är & Theo är så duktig på att cykla!! Milo är oxå duktig som ritar och målar så fint, en riktig konstnär!!
Hihi, snygga klösmärken i handen.;-)
PUSSKRAM!<3