onsdag 14 december 2016

Blääää!

Ringde landstingshälsan i måndags och frågade om influensavaccinet. De sa att de tycker att man som gravid ska ta det och att de hade drop-in hela eftermiddagen. Så jag sprang bort och tog sprutan. På kvällen tänkte jag att fy vad skönt jag klarade mig från biverkningar. Eller hur! Vid 01-tiden vaknade jag med världens frossa och feber. Jag var ändå hyfsat pigg på morgonen när jag vaknade, 37,5 visade termometern, så jag steg upp och duschade och fixade iordning mig, tog febern igen som då hade stigit till 38,5. Tog en Alvedon och upp med ungarna körde till skolan och sedan till stationen. Kände efter en stund i bilen sen gick jag bort för att invänta tåget. Tåget kom och jag skulle precis hoppa på när det snurrar i huvudet. Detta går ju inte. Vänder, kör hem, ringer jobbet och däckar i sängen. När jag vaknar några timmar senare har jag över 39 graders feber och jag kan typ inte röra mig. Kom upp två gånger för att kissa annars låg jag pall hela dagen! I dag kan jag vara uppe kortare stunder men det snurrar och jag blir lite svimfärdig. Som grädde på moset så kräktes Theo i går så jag har båda kidsen hemma i dag. Allt på en gång. Hoppas inte att det är magsjukan! Han kräktes en gång sen var det bra. Men vi följer reglerna som alla borde och stannar hemma i alla timmar och med syskon. Milo blev ju skitarg, han ville ju till skolan i dag! Men det gick att övertala honom :) 

Nu ska vi ta och krya på oss i sjukstugan! Pusshej!

Inga kommentarer: