söndag 15 oktober 2017

Det går undan!

54 dagar tills vi lämnar över nycklarna, förhoppningsvis har vi kommit in med alla grejer och så i vårt nya hus. Det händer så mycket hela tiden! Vi börjar bli stressade. I går fick vi hjälp av mamma och Emma. Tusen tack! Emma och jag målade lister medan mamma hade Alicia ❤️ Vi kunde köra ett lass till huset också, plastlådorna eftersom det regnade så målade vi istället och det ska ju göras det också. Jag får väl ta lite varje dag i bilen också. Det är ju inte superlångt att köra så vi får ta lite i taget.

I fredags hämtade Emma och jag eldkasetten i Kalmar. Sålde även Theos cykel, så himla skönt. Sen åt vi hemmagjord pulled pork, shit va gott det blev!

Nästa vecka kommer kök, garderober, innerdörrar. Målarna kommer. Badrum nere ska kaklas, väggen i vardagsrummet ska kläs med natursten (när badrummet är klart) så det händer verkligen mycket. Allt tak är färdigsatt när helgen är slut.

Jag bestämde ändå att Alicia och jag får bli hemma i dag. Vi behöver, tvätta, städa och handla eftersom grabbarna kommer i dag. Hon har kommit ur sitt sovmönster lite, vaknade redan 02.30 i natt... nu har hon dock sovit i snart två timmar 😂

Jag skiter i stegutmaningen. Det är en sak för mycket att tänka på just nu. All fokus på huset nu så vi hinner och allt blir rätt. Jag är mer insnöad på yoga nu 🤸🏼♀️
Pusshej!

Inga kommentarer: