måndag 13 december 2010

Rolig dag på sjukhuset =)

Idag hade jag som sagt blivit lovad att vara med på en ablation på sjukhuset. För er som inte vet vad det är så kan jag snabbt säga att det är ett ingrepp där man går in genom ljumsken genom ett kärl och upp i hjärtat och i detta fallet va det en kryoablation vilket betyder att de skulle kyla en del ihjärtat där det va fladder så att hjärtat hoppade tillbaka i sinusrytm... Eller nåt sånt ;-) Jag är ingen utbildad läkare men på ett ungefär sådär går det till... Sen iallfall efter en stund sa min handledare till mig att det inte skulle bli någon ablation idag för det va nåt strul med någon läkare... Okej okej, vi tar det en annan dag...

Sen gick vi på lunch, jag stod och väntade på min mat vid mikron och då kommer Lisbeth igen och säger att jag får slänga i mig maten för ablationen blir visst av och jag måste va klar om 5 minuter! Ojoj, lite stressigt men jag hann =) Sen fick jag gå bort till salen och hälsa på patienten och Johan som jag skulle assistera lite :-) De är alltid två som kör ner patienten till labbet, men idag va det bara Johan och så jag, så jag fick styra runt med den stackars patienten, kan säga att jag va skiträdd att jag skulle köra in stackarn i nån vägg! Haha, men det gick bra ;-)

Sedan fick jag ju vara med på ablationen, läkaren och de andra männen som jag inte riktigt fattade vilka titlar de hade va supertrevliga och förklarade allting för mig och småpratade lite om väder och vind :-) Jag fick till och med assistera överläkaren med att ställa in monitorer och hjälpa honom att knyta förklädet ;-) Det ni ;-) Men jag fick aldrig se hur ablationen slutade för jag va tvungen att gå för att hinna packa ihop allt innan hemresan... Hoppas de sparar det diktatet till mej till imorrn så jag får skriva det, lite roligt :-)

Så så har min dag varit. Jag är tillbaka där jag började nu igen, på arytmisidan, där trivs jag bäst, där och på angiosidan. Blir det jobb på 55:an i sommar så blir det på angiosidan har jag hört så det är det vi håller tummarna för nu :-)

Nä nu ska jag byta en härlig blöja som Milo levererat! Pusshej!

Inga kommentarer: