tisdag 10 december 2013

Nytt program och stulna skor...

Förra torsdagen när Milo och jag kom till fritids för att hämta storebror blev vi inbjudna på glögg och pepparkakor. Det var ju mysigt, vi stannade en stund och fikade och pratade och när vi skulle gå så skulle ju barnen klä på sig ytterkläderna. "Jag hittar inte mina skor" säger Milo då. " De ligger ju här någonstans, vart ställde du dem?" "Precis här vid Theos väska och jacka". Vi letade och letade men nej, någon annan tyckte att de behövde nya vinterkängor. De var verkligen nya och han hade använt skorna i en vecka! Nu har det gått flera dagar och vi har inte fått tillbaka skorna, de är borta. Det står Milo inuti skorna så tar man fel så märker man det. Fy fan vad förbannad jag blir! Ta ett barns skor!? På fritids när vi fikar!? Folk är för fan dumma i huvudet! Stackars Milo! Hörde ett par dagar efter att en tjej i Theos klass blivit av med sina nya termobyxor. Ska inte barnen ens få ha sina kläder i fred? Det kommer bli en dyr vinter om det fortsätter så här. Folk är sjuka i huvudet. Och vad gör skolan åt det? "Vi kan sätta upp lappar". Usch jag finner inga ord!! Vi har luciafirande och julfester på dagis och fritids inom det närmaste, ska man då behöva bära med sig ytterkläderna och skorna? Sjuka värld!

Ja där blev det många svärord så här tidigt på morgonen!! Sorry, men förstå min frustration! 

Igår började jag på nytt träningsprogram. Jag var rättså trött efter veckans första jobbdag men det gick bra ändå. Det är bara att köra på. Ska verkligen försöka få in så många pass jag hinner och orkar denna veckan, det blev ju lite dåligt med träningen förra veckan ;) 

Vila en stund nu innan jobbet igen. Imorrn är jag ledig :) :) pusshej!

1 kommentar:

Lufsan! sa...

SÅ TRÅKIGT ju med Milos vinterkängor!!!:-( Så oärliga människor det finns!!!:-(
PussKram!!<3