torsdag 1 maj 2014

Aktiva som tusan :)

I dag har vi varit ute i trädgården och jobbat hela dagen! Älsklingen har bytt staketet bakom poolen och jag erkänner det blev MYCKET snyggare! Jag har börjat måla, tyvärr räckte inte färgen alls långt så jag får fortsätta på lördag. Jag har rensat rabatter och trädgårdsland, planterat busken, dragit upp maskrosor till förbannelse och sopat och rensat mellan plattorna jag har till och med rensat ogräset som växer utanför muren ner mot vägen. Ja vi har varit skitduktiga! Poolen är igångsatt och snart redo för lek och plask! Ja, lite bilder med på det:
Innan

Efter

Innan

Efter

Innan 

Efter (dock inte klart, men en bit på väg)

En del maskrosor fanns o gräsmattan!

Och så här ser min stackars hand ut, hittade inte mina trädgårdshandskar! Det gör ont!

Min smultronschersmin! Längtar sååå till det kommer blommor, världens underbaraste doft!

Imorrn är det tyvärr jobbdag igen för min del. Det känns sådär, hade hellre varit ledig, men det får gå. Det finns väl medicin mot magkatarr va? Pusshej!

1 kommentar:

Lufsan sa...

Åh, vad duktiga ni är!! Blir ju superfint alltihopa!!
Aj aj, i din hand....
Hm, magkatarr, Var rädd om Dej Kluddan!!!!<3
PussKramLove!!<3