tisdag 27 maj 2014

Morgonpigg?

Jag skulle träna igår när jag kom hem efter Theos vårfest i skolan, klockan var över 19.30. Bytte om och gick motvilligt ner på gymmet, körde utfall sen pös luften ur mig! Jag ville inte, jag orkade inte... Förbannad sparkade jag av mig skorna och gick upp. Blev ännu mer förbannad, hur svårt ska det va då?! Gick ner igen slängde upp skivstången på axlarna och nej, fan va ont det gjorde då! Solbränd i nacken och seg i hela kroppen... Sen gav jag upp! Mer förbannad än någonsin. Upp igen och gick ut och satte mig och drack kaffe, sen duschade jag och vi åt och kollade på Biggest looser. Kan de som typ aldrig rört sig i hela sitt liv stiga upp vid 5 för att träna så är det väl själva f*n om inte jag kan! Ställde klockan på 03.55 och hör och häpna, jag steg faktiskt upp och hoppade upp på crosstrainern! Körde ett avsnitt av kickstart och jisses vad skönt det var efteråt! Bara känslan av att jag verkligen gjorde det kommer ge mig energi hela dagen! Jag blev superpigg direkt och tänkte att det skulle hålla i sig läääänge. Jag hann till och med betala räkningarna nu på morgonen. Plus att bilen krånglar så jag tog cykeln, ingen jätteresväg men mer än jag brukar, är alltid lite stressad på morgonen och ja, jag erkänner jag är lat men nu hade jag inget val och det gick ju ;)

Väl på stationen kände jag att jag var väl värd lite kaffe, så nu ska jag njuta av mitt kaffe i lugn och ro på väg till jobbet och hoppas att dagen fortsätter lika bra som den började :)
Godmorgon på er! Pusshej!

1 kommentar:

Lufsan sa...

Du är BÄST Kluddan!!!!:-D
Go Kluddan Go Kluddan!!!<3
PussKram!!<3