måndag 29 augusti 2011

Första dagen

Så var första dagen på kirurgmottagningen avklarad. Det har gått bra, men det har varit mycket information och mycket mycket nya ansikten, det kommer ta ett tag innan alla namnen sätter sig kan jag säga. Detta året var allt mer strukturerat och man fick ordentligt med information, till skillnad från förra året ;-) Vi fick ett helt kit med saker, kollegieblock, ett gäng pennor, massa grejer från SKTF, bla vattenflaska, lip balm och en mapp med massa grejer, lite namnskyltar och dörrkort mm.

Jag kan erkänna att jag saknar thorax och människorna där, men man kommer nog in i det här med så småningom =) Jag vet inte om mottagning är något för mig, men som sagt det är nog en vanesak. Det händer liksom inte så mycket där. Men imorrn ska jag installera mig vid mitt egna skrivbord och komma igång och börja skriva, så då tror jag att det kommer bli roligare =) Jag har som sagt fått en helt egen plats och eget skrivbord med värsta datorn, skitfin. På 47:an hade jag ju ingen egen plats, fast där trivdes jag som fisken i vattnet ändå. Tror det blir bra det här hörrni ;-)

Nu sover grabbarna och jag funderar på att göra detsamma om en stund, upp med tuppen imorrn och duscha och fixa allt vad morgonbestyr heter. Ha en fin kväll! Pusshej!

1 kommentar:

Lufsan sa...

Vad kul att få en egen plats och en skitfin dator!!:-) PussKram!<3