tisdag 8 januari 2013

Det här med mat....


Är rättså svårt tycker jag... Det gäller att både ha tid och motivation att sköta kosten. Just nu är motivationen på topp, det är mest tiden som tryter. Igår kom jag hem vid 18.30, då va det direkt till affären och handla och sen hem och ställa sig i köket och laga morgondagens mat till jobbet. Direkt när det va klart så var det ju gymdags. På det kvällsmat och CSI, då var dock denna gamla mamman lite trött så jag slocknade i första reklamen ;)

Gårdagens mat blev fisk med sparris och sallad. Det blev riktigt gott faktiskt, ska dock inte ha så mkt smör som det stod i receptet, det såg rätt grisigt ut när det skar sig. Men som sagt det var gott :)





Dagens mat:
- frukost: 2 kokta ägg och 1/2 burk kesella med kanel och kiwi.
- lunch: kyckling med bacon, diverse grönsaker och sallad
- mellanmål: en proteindrink och en kiwi
- kvällsmat: yoghurt med fröer + ett par stekta ägg

En ganska typisk dag just nu :) Ikväll blir det träningsfritt för mig så att jag reder ut kettlebellspasset i simhallen imorgon. Lite stel. Benen idag kan jag säga, men det är ändå rätt skönt :) pusshej!


2 kommentarer:

Lufsan! sa...

Så himla duktig!!! Pusskram!<3

Anonym sa...

Tur du inte behövde göra alla sysslor själv då;)