söndag 30 mars 2014

Springtime!

Det var verkligen längesen man hade en sån här fin helg. Vi har varit ute ungefär hela tiden :) Underbart. Utemöblerna har kommit fram, studsmattan är uppsatt och trädgårdslandet har börjat snyggas till. Lite bilder.
Tänk att det bara var platt mark här förra året vid den här tiden. Detta året var det bara att sopa av och fram med möblerna :)
Guld! Underbaraste uteplatsen verkligen! Snart dags att dra igång poolen med :)
Milo tog en liten paus i cyklingen :) hjälmen hade han på sig nästan alla lördagens timmar ;)
Lite påskliljor. Bytte ut lite julblommor ;)
Ännu fler...

Nu kör vi på med ny vecka, lagom start, jobba en dag och sedan på tisdag är skola och fritids stäng så jag ska vara hemma med Theo, så mysigt! Han och jag är aldrig aldrig ensamma och det känns som att vi verkligen behöver det, mammas lilla gosse börjar bli stor!

Träningen med, nu får det va nog med skräpmat. För det är där det brister. Jag har ätit massor av glass och godis och onyttigheter hela helgen. Inte okej, då kan man fasen inte gå och klaga på att man tjocknat på sig heller!


Gjorde precis världens bästa pass nere på gymmet. Underkropp+ mage och så avslutade jag med ett tabatapass vilket inte "ingår" i originalpasset, pricken över i:et alltså! Jag var helt slut och supersvettig, det är SÅ det ska vara! Nu kör vi på såhär! Tappa inte fokus! En dag i taget.

Tänkte mig något sånthär:
Måndag: löpning.
Tisdag: styrketräning pass A.
Onsdag: vila.
Torsdag: styrketräning pass B.
Fredag: löpning.
Lördag: styrketräning pass A.
Söndag: vi får se vad kroppen säger :) 

Så 5 pass är målet, 3 styrka och 2 löp. Lagom. Inte för mycket och inte för lite. Nu håller vi tummarna att luften stannar kvar i mina cykelhjul under natten med så jag kan cykla till stationen denna veckan. Det känns lite som att min cykel sjunger på sista versen :-/ Den är typ hundra år, kanske ska ta och unna mig en ny, alla andra i huset har ju nya fräscha. Det är ju löjligt att ta bilen hela tiden... Om det inte regnar ;) Nä duschen nu sen lite kvällsmat kanske. Pusshej









1 kommentar:

Lufsan sa...

Härlig bilder! Uteplatsen blev verkligen kanonsnygg som jag sagt så många gånger innan!!
Du är så duktig som tränar & står i!!!
PussKram!<3