onsdag 20 april 2011

Ledigt =)

Godmorgon!
Uppe med tuppen på min lediga dag, men tanken är att jag ska göra lite nytta =) Ska snart ner och tvätt lite, otroligt underhållande faktiskt. Gymmet måste jag ta en runda sen också, och i eftermiddag kommer fru Fagerström och lille Leon på lite fikabesök, mysigt =)

Operationen vi skulle vara med på i måndags blev framskjuten till tisdag, alltså igår, så vi körde ner igår också. Det va hyffsat mäktigt faktiskt! Tycker inte alls att det va såå hemskt som jag hade föreställt mig, visst det luktade lite speciellt när de sågade upp bröstbenet men det va inte så jag kände för att svimma eller spy eller så :-P
Läkarna är verkligen superduktiga, fattar inte hur de fixar sånt. Helt kolugna hela tiden, men visst det skulle ju inte funka annars.
Det va riktigt häftigt när de kopplade om i kroppen och "kopplade bort" hjärtat, helt sjukt vad mycket människor verkligen kan!
Det jag tänkte mest på va väl hur jkl ont denna stackars patienten skulle ha efteråt, tu det finns massa mediciner och smärtstillande.
Lite läskigt va det när de sprättade upp hela benet, från foten till en bit upp på låret... Inget jag hade velat göra precis... Men det va verkligen en upplevelse att får vara med och se en sån här operation, ångrar inte en sekund att vi tog chansen.. Och snygga va vi med ;-)

Nä, lite frukost kanske innan jag tar tag i mitt liv =) Pusshej!

1 kommentar:

Lufsan! sa...

Verkar ju jättehäftigt att vara med på en sån operation ju.:-) Puss och Kram!<3