söndag 5 januari 2014

2014

Förra året frågade min bror mig: Vilket år blir 2013? Vadå vilket år blir 2013, det blir väl 2013 antar jag...? Alltså vad blir det för år för dig? Om du kallar året för något? Jag tänkte på det en del och sedan glömdes det bort. Jag började tänka på det igen för ett tag sedan. Vilket år blir 2014? 2014 ska  bli mitt Ego-år. Inte att jag bara ska bry mig om mig själv och skita i allt och alla, utan jag ska bry mig om mig själv punkt. Lyssna. Se. Känna efter. Plocka bort saker från mitt liv som bara tynger ner mig. Jag blir väldigt påverkad i mitt humör när något tynger mig och jag vet att jag varit sur och vresig sista tiden.




Jag mår bra av att planera. Jag ska planera veckorna i förväg jag har gjort det förut och det har fungerat perfekt (men sedan har man halkat efter och kommit i otakt). Jag vet vilka dagar jag tränar, matchar in träningsfria dagar med barnens aktiviteter, tvätt, räkningar, extrajobb och annat som jag själv kan schemalägga. Sådant här tar bort så himla mycket stress för mig. Jag blir lätt stressad. Jag vill inte vara en person som är stressad. Jag vill leva i nuet och ta vara på varje dag. Inte stressa för att hinna till nästa dag. Det krävs mycket tankar och planering innan man får det som man vill  ha det.

Barnen är och kommer alltid finnas på min första plats. Jag vill vara den bästa mamman jag kan vara. De är mina ögonstenar och jag vill att de ska ha det bäst i hela världen. Jag vill också lära dem hur livet är, man måste ta och man måste ge, man kan inte ta saker för givet. Det är inte en självklarhet för barn i dag.

Min kärlek och jag firar 3 år tillsammans om ett par veckor. Tiden går fort när man har roligt. Vi har pratat mycket framtid den senaste och jag hoppas att han vill leva resten av livet tillsammans med mig.

Detta inlägget blev grymt långt så jag fick klippa av det och dela upp det för jag började sväva ut lite. Återkommer med resten i ett senare kapitel =) Pusshej!

1 kommentar:

Lufsan! sa...

Var rädd om dej, kommer bli ett fiiint år!<3 PussKramLove!<3