måndag 13 februari 2017

Smart?!?

Jag gjorde en inte så smart grej i helgen. Barnen är så trötta på sina loftsängar, jag med för den delen då jag är osmidig och det är lite jobbigt att klättra men men det spelar ju ingen roll egentligen. 

Jag skaffade ett konto på blocket, jag har aldrig sålt något på blocket i hela mitt liv, inte jag själv i alla fall. Slängde ut sängarna och fick svar DIREKT. I går morse kom ett par och hämtade båda sängarna och vips så blev det bråttom till Ikea. Köpte två sängar, slängde i oss lite mat och körde hem till fotbollsträning. Nu fanns det ju en anledning till att vi hade loftsängar, rummen är sååå små. Nu gäller det ju att sålla och se vilja grejer de behöver mest närmsta tiden för jag måste ställa undan lite saker så att de kan röra sig där inne. 

Det var nog en specifik sak som Milo sa som fick mig att slänga ut sängarna på blocket utan att riktigt tänka. "Mamma, om bebisen blir ledsen och har mardrömmar så kan hon eller han ligga inne hos mig så kan jag trösta" 😍 Sånt får ju mitt mammahjärta att smälta direkt. Så nu står jag med två knökfulla små rum. MEN lillebror/lillasyster kan ligga tryggt hos storebror om h*n får mardrömmar ❤ Pusshej 

Inga kommentarer: