tisdag 14 mars 2017

Ändrade planer!

Jo i dag skulle jag som sagt haft semester. I går ringde barnmorskan och sa att föräldragruppen är inställd så då kände jag att då åker jag och jobbar istället. 

Men MVC-besöket har jag varit på i alla fall. Tiden rullar på, vecka 30 nu som sagt. Hb 132! Jag är glad att jag slipper järntabletterna! Än så länge i alla fall. Blodtrycket stabilt fortfarande ganska lågt 110/60. Blodsocker perfekt. Magen växer i bra takt, 28,5 cm nu. Det verkade som att bebis vänt sig med huvudet nedåt nu sa hon men att hon inte klämmer och känner ordentligt förrän i vecka 35. Hjärtljuden fina på 154. Jag längtar sååååå mycket efter denna lilla unge nu! 

Vi pratade om igångsättning också. De har andra regler i Karlskrona tydligen så går det så långt så blir jag igångsatt 44+0, den12:e juni! Vi håller tummarna att det inte går så långt. Milo fyller ju år den 11:e juni. Kan väl vara skönt att ha lite andrum mellan födelsedagarna 😊

Foglossningen var brutal i går. Hade så ont i ryggen på jobbet. Det gjorde så ont varje gång jag reste mig från stolen och det blir ju ett par gånger/ dag. Det lättade lite framåt kvällen. 

Jag fick lite oväntat besök med av min sambo som hängde på akuten halva kvällen. 
Lite sprutor och antibiotika iv så kunde vi åka hem vid 21-tiden. 

Nähä nu får det vara bra! Pusshej!

Inga kommentarer: