torsdag 23 mars 2017

Ingen bra morgon men nu börjar det ljusna 😊 

Hämtade ut ett liiitet paket med bebiskläder i går. Jag kan verkligen inte låta bli. Jag hade smakrådet Milo till att bedöma kläderna. Han tog upp varje plagg och höll det som om bebisen var i kläderna och gosade lite -"Ja detta blir bra!" Med varje plagg. Till slut sa han bara -"Nä nu vill jag inte se mer för jag längtar så mycket då! ". Gullegrisen! 

I dag ska vi till Landstingshälsan jag och mina kollegor. Ingen kommentar om det.

Jag, planerare nummer 1, har skrivit upp i almanackan när jag ska tvätta bebiskläder, tvätta sängkläder till bebis, skruva möbler, bädda, packa väskor osv. Men nu i måndags kände jag en liten panikkänsla. Jag kanske inte ska vänta sådär superlänge till? Har ju fått lite förvärkar och är allmänt slut i kroppen vissa dagar och jag tänker att man kanske ska satsa på att ha allt klart tills man slutar jobba? Kanske inte bäddat och klart men i alla fall tvättat och ihopskruvat? Så kan man ju koncentrera sig på att vila och bara småplocka lite den sista tiden. Jag tänker ju att jag ska jobba sista dagen den 12:e maj. Det är ju typ 2 veckor innan bebis är beräknad anlända. Jag har en liten känsla av att denna bebisen kommer några dagar innan, inte många men några. Men vem vet. Senast 12:e juni i alla fall. 

Får lura på det nån vecka till. Pusshej!

Inga kommentarer: