torsdag 13 januari 2011

Första skoldagen...


Idag tog jag klivet in i skolan igen... för första gången på nästan en månad. Allt va som vanligt. Började med prov, fast det kändes lite halvflummigt, det va mest renskrivning av ett svenskaprov vi gjorde i slutet av höstterminen. Men det blev nog bra :-)
Imorrn har vi ECDL-prov modul 3. Om jag ska va ärlig så är jag skitnervös, jag är ganska säker på att jag inte klarar det. Vi har knappt haft några genomgångar pga att läraren varit ledig och en himlans massa datastrul i slutet av förra terminen, och att sitta och läsa sig till allt i boken är inte det lättaste... Men men vi får se...
Vi har börjat en ny kurs i skolan med nu, "Ekonomi och statistik", vet inte riktigt vad jag tycker än vi får se, det kan ju vara ganska roligt. Men vi har ett sånt tradigt klassrum så vi sitter som packade sillar och ser knappt vad som står på tavlan :-/ Tråkigt när det är så...
Imorrn ska vi in till Kalmar och gå på någon form av Cosmicutbildning, vilket känns sådär, jag har ju inte Cosmic på mitt sjukhus så jag tror att det kommer att röra till det i mitt lilla huvud. Om det ens ger någonting... Hade gärna slutat vid 12 istället ;-)
Men vi ska åka in och gå ut och äta lite jag och de vanliga tjejorna =)
Nu ska jag plocka undan all rentvätt som hänger överallt här... sen ska jag fixa lite annat och sen hoppar jag ner i ECDL-boken! Pusshej!

Inga kommentarer: