tisdag 13 september 2011

Intressant!

Hej hopp!
Dagen på kirurgmottagningen idag har varit minst sagt intressant. Hela förmiddagen satt jag och skrev en drös med diktat. Det går riktigt bra nu, börjar få lite kläm på terminologin nu, även om det sjukt mycket kvar att lära, men det är ju det som är kul, alltid något nytt =)

Sedan på lunchen kom chefen in och undrade om jag ville va med på en undersökning, typ gastroskopi eller koloskopi, och ja det ville jag ju, även om det är rätt känsliga undersökningar så är det grymt nyttigt att se hur det funkar så man vet vad man skriver om.
Och utan att jag egentligen hann fatta att hon menade att det var idag hon det gällde så kom en sköterska och hämtade mig för en koloskopiundersökning... Jag bad till högre makter att det skulle bli en gastro, men icke... Denna undersökningen sker ju "up-the-but", så det verkade ju lite jobbigt. Men det va ingen fara alls, lite synd om patienten bara men måste man så måste man ;-) Det va väldigt intressant att se tarmarna från insidan faktiskt, man fattar ju egentligen inte alls hur man verkligen fungerar på insidan... Inte konstigt att det kan bli så mycket fel och att man kan få så mycket sjukdomar egentligen... Men jag är glad att jag fick va med och se.

Nästa vecka ska jag va på röntgen =) Det kommer bli superskoj! Och veckan efter det ska jag och Sara gå på kodningsutbildning, det är något som också kommer blir skoj och nyttigt för det är en jäkla djungel det där!

Nä lite nytta nu! Pusshej!

1 kommentar:

Lufsan sa...

Uscha, vad otäckt det såg ut.... Spännande att få vara med ju.:-) PussKramLove!<3