söndag 22 januari 2017

Rensning + bikarbonat!

I dag rensar vi förråden. Det går jättebra, vi har rensat i drygt en timme och har redan 5 fulla sopsäckar. Japp, vi har sparat ganska mycket skit. Jag kan säga att jag kanske inte är riktigt lika duktig på att rensa bland mina grejer, men jag har typ allt mitt i lådor redan så jag har börjar gå igenom lådorna och tycker ändå att jag är rättså duktig, för att vara jag ;-) Tog en frukostpaus nu medan mannen är på fotbollsträning sen är det bara till att dyka ner bland lådorna igen!

Jag har som jag kanske sagt det här bikarbonattestet. Man tar 2 tsk bikarbonat och lägget i en plastmugg, kissar i en annan och sedan häller man över det i samma. Bubblar det och pyser så är det en pojke man har i magen och händer det ingenting så är det en flicka. Ganska kul grej och jag trodde stenhårt på detta. Testade två gånger och det visade solklart på pojke. Nu har jag gjort det ett par gånger till typ en vecka efter, solklart flicka. Jahopp, då står man på noll igen ;-) Det känns som att resultaten kanske baseras mer på vad man ätit eller så? Kanske inte så mycket på vad det är för kön på bebisen man har i magen ;-) Tror inte ni kan förstå hur nyfiken jag är på vår lilla krabat! Men nu är det inte jättelänge kvar, typ 3 veckor till vi ska på 3D-ultraljudet. Fast jag kan säga att jag kommer inte lita på det till 100 ändå. Tror inte att man kan det. Kommer nog köpa något litet plagg "med färg" men inte mer än så.

Nä skräpet och lådorna kallar! Pusshej!

Inga kommentarer: