söndag 1 januari 2017

2016

Det var det året. När man tänker tillbaka så känns det som att det hänt jättemycket men ändå har det gått fort. En del upp och en del ner, som det ska vara. 

I början av året hände något som för mig var bland det hemskaste jag varit med om. Det var då Theo blev dålig i blindtarmsinflammation och fick opereras akut. Det var så psykiskt jobbigt att se honom så dålig. Jag vet att det är en piss i Nilen för många som drabbats av större tragedier men för mig och i mitt liv var det jobbigt. Han följs fortfarande på barnkliniken i Kalmar för att allt inte är som det ska. Våren var annars ganska lugn och stillsam. 

I maj semestrade vi på Mallis och drog med oss magsjuka så det var ju mest det man mindes från den resan ;) Barnen slutade trean och f-klass och när sommaren tog fart bestämde vi oss för att köpa en husvagn! I denna spenderade vi tre veckor på Öland.

Sensommarn kom och kidsen började fyran och ettan. Även jag fick för mig att jag skulle börja plugga så jag hoppade på en utbildning till kostrådgivare som jag jobbar på än. 

Man kan ju säga att vi fick oss en liten överraskning i september när jag kissade på en pinne som sa att vi skulle få en liten bebis. Livet tar en ny vändning och vi har något helt nytt att se framemot. Jag är stressad, nervös och hormonerna är inte av denna värld så jag gråter ungefär en timme varje dag. Men jag är glad och denna bebis kommer att bli så älskad och är det redan av några ❤️ Det är en stor omställning för en pusselfamilj som vi är.

Hösten har gått i rekordfart och om en vecka har halva graviditeten passerat. Jag har liksom bara glidit med. Men det är en del jag vill klara ut nu innan det är dags. Min utbildning. Jag har inte orkat lägga så mycket tid och energi på den som jag vill och behöver. I morgon gör jag en plan för att reda ut det sista. Jag har två uppgifter (med typ 5 uppgifter i varje) kvar i delkurs 3 som är den sista. Sedan ska jag boka tid för tentan så det är inte jättemycket kvar. Tycker att jag borde vara klar i februari. Jag känner att jag behöver plugga in allt ordentligt innan tentan. Det är inte jättemycket som fastnat som det är nu. Med facit o hand kanske jag skulle tagit utbildningen efter graviditet och allt. 
Nyårsfin Milo som firade in det nya året hos pappan.
Stiliga Theo som firade med mamsen i Emmaboda. Hur kunde jag få så stiliga fina barn!? 

2017:
Nu blickar vi framåt. 2017 började på sämsta tänkbara sätt så det kan bara bli bättre nu! 2017 är barnens år. Barnen kommer att ligga i fokus och jag ska göra allt för att de ska må bra. Jag har världens finaste pojkar och en liten bebis på väg, då är man ju jäkligt lyckligt lottad ❤️❤️❤️ Målet är också att flytta. Mycket snart. Jag har också som mål att komma igång lite med kostrådgivningen till hösten. Det känns väl som lagom mål. Det kam bli riktigt bra. Vi behöver riktigt bra nu.

Hoppas att ni alla fått en bättre start på 2017 och att det kommer att bli bästa året hittills! Vi siktar på det i alla fall 👍🏻😉 Pusshej!

Inga kommentarer: