måndag 6 september 2010

Skolflicka =)

Ja idag va det då dags för min första skoldag på typ 8år eller nåt :-P
Jag va bara liite nervös imorse, det underlättade väldigt mycket att ha Sara vid min sida =) Vi hittade dit och kom ganska tidigt, men å andra sidan så va de flesta tidiga så det gjorde ju ingenting =)

Vi började vid halv tio, med en himlans massa info allt från praktik till csn till toaletter till lärare, salar och allt det där vanliga...
Idag åt vi lunch ute på stan, jag, Sara och en annan tjej som heter Rebecka.
Dagen har rullat på väldigt snabbt men man är sjukt trött nu kan jag lova. Hela skolan är som en byggarbetsplats, renoveringen skulle va färdig i april... gick ju sådär måste jag säga... Man blir så trött av att bara se allt stök!
Vi körde lite presentationer och sånt där som man alltid gör med, gick ganska bra faktiskt. Mycket blandade åldrar är det med, och bara tjejer, det kommer bli ett rackarns kacklande!
Hoppas att jag kommer trivas, men det tror jag. Jag vill bara komma igång med pluggandet nu, tycker det är lite drygt med all info... Vi har introduktion imorrn med sen börjar vi på riktigt på onsdag. Vi börjar givetvis med lite test! Det blir en rad med datatest för att se vilken nivå vi ligger på. Har egentligen bara två lektioner på onsdag så det blir ändå lite mjukstart.
Nä nu ska jag gosa mer med mina söta söner =) Pusshej!

Inga kommentarer: