onsdag 13 oktober 2010

Skitdagen...

... är det idag!
Har inte sovit nåt alls känns det som. Andreas har sprungit upp o ner och när han väl legat så har han snurrat och huttrat... Vilket resulterade i att Milo vaknade 25 gånger... Och han vill upp med mej vid 6, fast han egentligen borde sovit en stund till men inte då, han ska stå och gnälla och dra i mej när jag sminkar mej och fixar iordning allt inför dagis och skolan... Jag va såå trött så jag stod bara och lipade till slut...
Men men, sen kom även Theo upp alldeles för tidigt och så gick jag och gosade ner de där två i soffan med täcke o kudde och så satt de och tittade på teve en stund så att deras mamma kunde lugna ner sig och få nåt gjort...
Det gick bra till slut och vi hann med allt som vi skulle.

Skolan kunde jag varit utan idag, det va bara en lektion och där satt vi bara och gjorde ett par uppgifter själva sen va det bra med det...
HOVA-mötet idag, va inte heller så intressant, samma gamla visa varannan onsdag...

Sen fick vi åka hem igen... Väl hemma så är det kaos... diskmaskinen är full (rent), ren tvätt ligger överallt på bordet i vardagsrummet och ännu mer på tvättlinan, det är kallt så det behövs eldas o hämtas ved och en massa disk på diskbänken, täcken och kuddar i hela soffan o leksaker överallt.... (jag vet att det är jobbigt att va sjuk, men något kan man ju göra....) Men NU har jag iaf gjort allt det där, och slängt in en ny tvätt, så nu sitter jag och äter... Nämnde jag att jag har värstingprovet imorrn!! Någon som vill byta och ta min dag idag??.... nä trodde inte det.... JA jag är vresig idag!!! Pusshej!

Inga kommentarer: