måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag


Hoppas ni alla haft en fin alla hjärtans dag!
Min dag har bestått av fika fika fika... Jag fick ta hand om helgens inskrivningar och utskrivningar idag på sjukhuset, jättekul! Har hunnit med och skriva rättså många diktat med och det är alltid kul! Behöver dock lite mer övning på att tolka de läkare som bryter mest, inte alltid så lätt faktiskt.
Iallafall, vid åtta kom jag till sjukhuset, vid nio va det fika. Vid 11 kom en sköterska och sa att vi va tvungna att komma o fika igen för då bjöds det på vaniljhjärtan. Så då fick vi offra oss igen. Sen vid tolv va det lunch. Vid ett gick vi på möte och jag höll helt ärligt på att slockna, jag va såå trött! Men vid halv tre va det dags för fika igen, vår nya chef bjöd på fika nere på medicin, så där va ett stort gäng läkarsekreterare som satt tjattrade. Efter det hann jag med ett par diktat till innan tåget tuffade hemåt.
Väl hemma bar det av till dagis för ja, mer fika, Theo va så stolt över "rundtårtan" ;-)
Jag kommer inte behöva äta mer denna sidan jul! Ibland blir det för mycket! Men det har varit en mysig alla hjärtans dag, dock något som saknades..
Jisses vilket intressant inlägg! Någon försöker smita från pluggandet ;-) Pusshej!

1 kommentar:

Lufsan! sa...

Gott med en massa fika! :-)
Puss & Kram!