lördag 19 februari 2011

Vilken dag!!

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja... Det har hänt en del idag.

Vi steg upp imorse vid 6-tiden och åt frukost och sånt... Sen skulle Theo bara gå och kissa innan vi skulle åka till simhallen, jag, grabbarna och Emma. Då pajjar låset till toaletten och Theo är fast där inne! Emma och jag kämpar förtvivlat men inget funkar. Vi ringer Andreas och han har inte heller nåt bra knep... Sen får vi ringa EBA´s helgjour som kom efter en stund... Han fick efter mycket om och men upp den förbannade dörren, eller ja han fick bända loss hela dörren... Så min stackars lille plutt fick sitta instängd där i en timme!! Stackars barn! Men han va superduktig och fick inte panik eller ens klagade...

Sen åkte vi iallafall till simhallen och badade, bubblade och bastade =)
Hem igen och slängde i oss lite mat. Sen vidare mot Ronneby för att, vad vi trodde, "fira jul" med pappa. Det va ganska så jobbigt faktiskt... De hade inte köpt något till mina pojkar, alltså pappas barnbarn... INGA julklappar... Jävla tur att barnen inte förstår så mycket, men huvudsaken är väl iallafall att de inte förstörde några dyra vaser eller kladdade ner deras fina soffa eller något... Nä mina barn är fan värda det bästa!

Efter det åkte vi till Eringsboda och åt mammas goda kycklingpaj. Mysigt som vanligt =) Theo och Dan satt och åt godis och tittade på barnprogram på deras nya teve.
Vid 19.30-tiden kände jag att det va dags att fara hemåt... När vi svänger in i Emmaboda så säger Theo att han har ont i magen, när jag svänger in på vår gata säger han att han behöver kräkas så jag stannar vid kanten och springer ut för att lyfta ut honom, dock lite för sent så han hinner lägga en härlig spya i bilen... Mamman har panik... Men efter att ha tyckt lite synd om mig själv o funderat hur jag ska kunna lösa detta själv så gick det faktiskt ganska bra. Theo va pigg och hjälpsam. Milo bar jag upp och la i sängen så han kunde somna om direkt. Sen duschade jag av Theo och bäddade ner honom i soffan med hink, papper och allt han kunde tänkas behöva... Sen sprang jag som en tok ner till bilen och städade upp. Shit va glad jag är att jag hade ett sånt där överdrag över sätet, så det va typ bara att slita ut det och bilstolen!

Theo har varit jättepigg nu och druckit vatten och pratat om allt han kommit på ;-) Sen bar jag in honom i sängen så nu är det väl bara att avvakta en stund och se om det händer något mer... Jag har en svag aning om att det kan vara all skit han ätit idag, det har blivit både tacos, grillad korv, glass, kakor, kycklingpaj och en del godis och så en massa bilresor på det... Naiv? Jag hatar magsjukan och vägrar tro att det är det ;-) Jag har inte tid med det nu när jag snart har lov ;-)

Erkänner att jag är rättså trött nu så det får bli sängen för min del! Ni kan väl hålla tummarna för att det inte är nån magsjuka! Pusshej!

(Bilder från dagen kommer imorrn)

1 kommentar:

Lufsan! sa...

Massa Kärlek! <3