onsdag 26 april 2017

Äventyr

I dag reser vi till Ronneby 🙃FörelĂ€sningar hela dagen! 

Jisses vad jag funderat nu pĂ„ det hĂ€r med att ha en bebis pĂ„ fel hĂ„ll. LĂ„g i sĂ€ngen med datorn och googlade en massa i gĂ„r, vad hittar man dĂ„? En massa skrĂ€ckhistorier dĂ€r nĂ„got gĂ„r fel. 

Tydligen Ă€r det vĂ€ldigt olika frĂ„n olika landsting om man ens fĂ„r föda vaginalt nĂ€r bebis ligger i sĂ€te. Har ingen aning om hur det Ă€r i Karlskrona. Har liksom inre ens tĂ€nkt tanken pĂ„ snitt. Men jag vill verkligen inte föda vanligt med bebis i sĂ€te. Man fĂ„r nog förbereda sig pĂ„ lite olika scenarier. Det kan ju vara sĂ„ att bebis vĂ€nt sig nĂ€r vi kommer till förlossningen pĂ„ tisdag och dĂ„ har vi ju inte sĂ„ mycket att fundera pĂ„. Det kan ocksĂ„ bli sĂ„ att de inte lyckas med vĂ€ndningen eller att bebis vĂ€nder tillbaka sig i sĂ€te. DĂ„ mĂ„ste man ju Ă€ndĂ„ veta vad alternativen Ă€r, fördelar, nackdelar, risker osv med de olika födelsesĂ€tten. 

Nu kommer vi att göra nÀsta MVC-besök i Nybro och dÀr har de ultraljud sÄ dÄ kan vi ju kolla sÄ att bebis fortfarande ligger rÀtt om vÀndningen lyckas. Men som sagt, bara hÀlften av alla vÀndningar lyckas.

Mycket tankar. NĂ€ nu ska jag slappa till en pod. Pusshej!

2 kommentarer:

AnnaF sa...

SĂ„ fin du Ă€r Maggan 😍 Jag var ju ute för detta med lilleman men lyckades slippa snitt tillslut ju😊 Kramis 😘

Johanna sa...

Tack sötaste Biggan ❤ JasĂ„ det visste jag inte, sĂ„ han vĂ€nde runt sig till slut? Det Ă€r ju det bĂ€sta tĂ€nkbara��