söndag 2 april 2017

Jobb(igt)



Man kan ju säga att någon i magen är halvnöjd när mamman har 10-timmarspass på jobbet. Jag hade också protesterat om jag låg ihoppressad hela dagarna på detta sättet :-)




Ja ni er ju.

I dag är vi extremt effektiva jag och mannen. Vi skrev en lång att-göra-lista som vi bockar av i rasande tempo. Han la ut min gamla bil på blocket med, det tog inte tio minuter innan en svarade och ska snart komma upp och kolla på den. Jag har lagat 14 matlådor och tvättat upp all tvätt och fixat undan alla fakturor till företaget. Planen var att börja tvätta bebis sängkläder lite smått, men det blir lite rörigt nu så jag väntar ett par veckor till så att jag kan göra det i lugn och ro. Det är liksom lite som domino vi måste bygga ihop skötbordet så vi kan packa ur grejer vi har i skåpen så att vi kan ha de nytvättade grejerna där. Det är ju helt meningslöst att blanda dem. Så det får nog bli lite påskpyssel :-)

Jisses vad svettig jag är! pusshej!

Inga kommentarer: