tisdag 25 april 2017

Godmorgon!

Steg nog upp lite för tidigt, det är över en timme till jag ska dra mig till MVC och jag är färdigsminkad och sitter med en kopp kaffe och mest väntar.
Jag är lite spänd på att få veta hur bebis ligger i dag. Jag hoppas inte att hon har några problem att känna det, jag ska vara helt ärlig och säga att jag fattar inte alls hur denna unge ligger :-D "Sparkarna" kommer alltid på högersidan, men jag vet inte riktigt om det är knän, armbågar, fötter eller händer jag känner? Någonting händer också nedåt ljumsken på vänster sida, kan ju vara händer? Men hur sjutton ligger den då? Eller så har den liksom snurrat och grejat så den ligger olika hela tiden. Om barnmorskan är lika osäker som jag är så kommer hon som sagt att skicka in oss till Nybro för ultraljud. Vi måste ju veta att bebis ligger med huvudet nedåt i alla fall. Men det tror jag.

Jag läste om det här med att man räknas som förstföderska si och så många år efter sista förlossningen. Det är bara en myt. Kroppen minns en förlossning, inte för att jag oroat mig så mycket för den biten, men många påpekar det hela tiden eftersom det är några år sedan sist.

Skönt med en kortare arbetsdag i dag också. Det är länge att sitta 10 timmar framför datorn nu. Jag vill nog påstå att magen sjunkit ner lite nu. Det känns så när man sitter ner, att knyta skorna och sådana akrobatiska grejer börjar bli tuffare och tuffare och man får liksom ta sats och hålla andan och så gresa så att magen har någon stans att ta vägen, haha!

I morgon ska vi vara i Ronneby hela dagen och har utvecklingsdag. Kul att göra något annat faktiskt. Äta lite god mat och komma ifrån jobbet lite.

Nä nu ska jag se om jag kan hitta lite kläder som passar också, det börjar bli färre och färre plagg att välja på. Pusshej!

Inga kommentarer: