lördag 29 november 2008

Julmys i stugan!

Idag ha vi haft riktigt julmys hemma... Moster och Mormor har varit här så Theo har mått som en prins. Vi har bakat en himlans massa lussekatter och putsat fönstren och städat.
Nu har jag fått upp gardiner och dukar... Har golven kvar, men jag behöver paus... Ljusstakarna
har inte heller kommit upp, men det kommer... Men det har varit jättemysigt idag... nu sitter Theo o jag framför teven och myser och kollar på Emil (vad annars).
Såhär går det till när Theo bakar :

Jästen ska smulas i, då måste man va koncentrerad! Måste tillägga att han va riktigt duktig på detta, han såg bara hur jag gjorde med första jästen sen gjorde han likadant :-) Min lille bagare!

Russinen ska på lussekatterna, fast det är ju mkt enklare att stoppa dom i munnen direkt istället... Här med moster!

Bullen till höger är Theos egna, hjälpte honom bara lite med att rulla till den först.. Riktigt fin!

Och goda är de också, perfekt när man kollar på Emil!

Kan också tillägga att jag har en svårare brännskada... Fattar inte vad jag sysslade med, Theo och jag skulle ta nåt snabbt att äta, så vi kokade lite makaroner och stekte varsin snitzel.. Jag stod i mina egna tankar när jag la upp maten på tallrikarna, och så tänkte jag att jag får nog flytta stekpannan till en platta som inte är på, så jag tar den, dock INTE i handtaget utan bara på kanten och fy bubblan vad ont det gjorde! Hur dum är man egentligen?? Blir så irriterad på mej själv, så onödigt, nu har jag tre svullna ömma fingrar... Vet inte vad jag stod och tänkte på egentligen...

Tack till min mamma som hjälpte mej med frönstren idag, dessutom skitjobbet, utsidan! Och tack till min kära syster som underhöll Theo så vi kunde putsa i lugn och ro... Blir så mkt enklare utan Theo springande och klättrande runt en :-)Imorgon blir det pepparkaksbak och julskyltning och glöggdrickande och bara en massa mys! Så skönt att bli klar med städning och sånt idag... även om det lär bli lite städande efter baket imorgon, men det är det värt! Det är sånt man tänkt på sen man va liten... hur det bli när man har egna barn och gör sånna här saker och skapar nya traditioner. Och så kul det blir när Theo får kusiner! På min sida alltså.

Nä nu ska jag ta och umgås med min son och snart dra fram dammsugaren!

Johanna

Inga kommentarer: