söndag 30 november 2008

Min sjukling!

Igår märkte jag att Theo va konstig i örat när vi satt och åt frukost, det va typ som snor... Trodde att han typ stoppat smör och marmelad i örat. Men det kom mer sen, jag hade aldrig sett sånt innan. På kvällen bestämde vi att jag skulle ringa till vårdcentralen och kolla läget om det va likadant när vi vaknade... Och det va det fast värre, plus att hela det andra örat också vart fullt med gojs. Så jag ringde och eftersom det är söndag så fick jag ringa till Nybro. De tyckte inte att det lät nåt vidare så de vill att vi skulle komma in... Och väl där sa farbror doktorn efter att han kollat på min prins att det är öroninflamation på båda öronen och spruckna trumhinnor... Usch min lille stackare! Han har inte klagat ett en gång på att han har ont, ingen feber eller någonting, lika livlig och busig som vanligt. Så vi fick penicillin till honom, ska hämta ut mer imorgon när apoteket är öppet. Nu i eftermiddag/ kväll har han varit lite gnällig och skrikig, men det är ju inte så konstigt när han går runt med helt täppta öron... Det är det värsta som finns när ens barn är sjuk! När man inte kan göra nåt. Skönt att vi åkte in iallafall och fick medicin.
Nu har vi ätit pepparkakor, lusskatter, druckit glögg och tänt ljuset... och kollat på True Blood, så spännande!

Ha en trevlig söndagkväll!

Johanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla pluttunge.
Saknar dig. Lilla vännen hoppas dina öron snart bli bra.

kram i massor

//Ellen m familj