onsdag 3 maj 2017

Fram och tillbaka.

Ja jag tycker om att planera och veta saker i förväg. Min hjärna är helt upp och ner efter gårdagen med beslut om snitt eller vaginal förlossning. Vi pratade lite om det i går och bestämde att jag ringer till barnmorskan i dag och bollar lite. 

Jag blev liite lugnare. Hon sa att vi väntar och ser vad som händer på måndag och planerar utifrån det. Hon visste inte om det var annorlunda i Karlskrona men sa att jag kunde ringa och kolla om jag ville veta. Hon sa också att hon inte tror att bebis kommer att vända sig nu om den inte gjort det hittills.

Så jag ringde till Karlskrona. Ligger barnet i säte planerar man snitt. Punkt. Okej? Att det skiljer så mycket på så få mil 😯 Jag sa att vi har nytt vändningsförsök på måndag och troligtvis röntgen samma dag om bebis inte vill flytta sig. Hon sa att vill jag föda mitt barn i Karlskrona så ringer jag ner på måndag efter försöket och bokar en tid, sitter ner med läkare och planerar och pratar igenom allt. Jisses vad förvirrande!

Nu är det
25 dagar kvar och jag vet INGENTING! Jag vet inte ens vad jag hoppas på!? Efter jag pratat med Kalmar var jag inställd på "vanlig" förlossning men nu efter jag pratat med Karlskrona så lutar det åt snitt 🙈

Gaaah! Pusshej

Inga kommentarer: