tisdag 2 maj 2017

Vändningsförsök.

I dag var alltså dagen då vi skulle lära bebis göra kullerbytta. Kom in till förlossningen klockan 8.00. En liten koll först av två barnmorskor och sedan men ultraljud att bebis fortfarande ligger fel. Sen kopplades vi upp på CTG.

Snyggaste morsan! Trodde inte att man skulle behöva svida om till balklänning men det skulle man.

Jag var ärligt talat jättenervös för Bricanyl som man skulle få hjärtklappning och darrningar av. Efter en (vad det kändes som) evighetsväntan på läkaren så gjordes först ett till ultraljud för att kartlägga bästa hållet att vända på. Sen var det bara att tuta och köra. Men det är en riktigt envis bebis vi har att göra med så det var inte många centimeters förflyttning idag.
Men lite selfies hanns med i väntan i alla fall :-)

Så då tar vi plan B. Nytt vändningsförsök på måndag. Fungerar inte detta så planeras det väl att jag ska ge mig på att föda i säte. Först gör man en bäckenröntgen och tillväxtultraljud (troligtvis också på måndag) för att se så att det finns plats och att bebis inte beräknas väga över 4 kg.

Jag trodde faktiskt inte ens att man försökte föda i säte nu längre. Men jag har dessutom fött två barn med normala förlossningar innan så det tyckte absolut att det var det bästa alternativet för mig och bebis.

Nu blir det en lång väntan till måndag. Vi kan ju hoppas på att bebis ändå vill vända sig själv. Pusshej!

Inga kommentarer: