måndag 8 maj 2017

Min planering.

Det blev trots allt ett vändningsförsök till. Denna läkaren var verkligen jättebra, förklarade allt jätteväl och man kände sig lite mer med. Så hon lyckades övertala mig till ett försök till, vilket jag ångrar nu, det gjorde tusen gånger mer ont och det hjälpte inte. Denna bebisen ska ligga på tvären, punkt. Hon sa att eftersom bebis inte sjunkit ner med rumpan utan ligger mer i tvärläge så är det bara att ge den en liten knuff. Jovisst. Hon tryckte och knuffade och klämde så mycket värre än förra gången så tårarna rann på mig. Det gjorde alltså ont på riktigt. Bricanylet var också mycket värre. Jag skakade som tusan och blev helt matt och illamående. Jag är fortfarande jätteöm i magen och ryggen och matt i kroppen.

Jag fick också lite sammandragningar efteråt, det var lite läskigt för de kom helt regelbundet.

När hon sedan började berättar om hur vi skulle gå vidare, först med utredning av hur stort bäcken jag har och sedan tillväxtultraljud för att uppskatta hur stor bebis är och om det i så fall går att föda i säte så var jag tvungen att avbryta henne och säga att vår plan ändå är att föda i Karlskrona. Hon blev sur. Alltså på riktigt sur. -Vad gör ni då här? Varför har ni gjort vändningsförsöken här? -Jag ska inte tvinga er. - Då får ni kontakta Karlskrona så får de ta hand om dig. Ooops.

Sen kopplades vi upp på CTG i en timme för att kolla så att bebis mår bra. Efter det kom en annan kvinna in, undersköterska som skulle koppla bort allt. Sambon fick påminna henne om att dra nålen ifrån min hand när hon var på väg ut (jag hade glömt att den satt där). -Den kan de väl ta i Karlskrona svarade hon då och flinade innan hon tog bort den. Det var väldigt känsligt det här tydligen. Kanske skulle gjort vändningsförsöken också i Karlskrona när man tänker efter ;-)

Jag ringde i alla fall till Karlskrona när jag kom hem och det tyckte att det var bråttom så i morgon ska jag träffa läkare där nere och planera kejsarsnitt. Det kan ju hända att bebis vänder sig av sig själv vilket man kontrollerar ett par gånger innan det är dags så än är vi inte säkra på hur denna bebis ska göra entré i denna värld. Men den verkar ju inte direkt följa strömmen ;-)

Pusshej!

Inga kommentarer: