onsdag 17 maj 2017

Tji fick jag!

Jag hade fått fel tid till mödrahälsovården i dag så det var bara att vända hem igen. Det var i morgon jag skulle vara där. Jag är rättså säker på att jag fått fel tid eftersom jag skrivit upp det på olika ställen och vi kommenterade när vi fick tiden ombokad att det är Norges nationaldag, men men. Som jag sa till Emma; det hade varit värre om jag tagit ledigt från jobbet och åkt dit. Nu var jag ju ändå ledig så det var ju inte jättefarligt. Ny chans i morgon 😊

Får nog snart inse att jag påverkas av pollen. Jag har varit täppt nu i två veckor. Hoppas att det bara är nu under graviditeten!

Kroppen är nära en förlossning nu känner jag. Jag är trött, har varit duktig och gått och lagt mig med jämna mellanrum och vilat faktiskt. Det strålar i benen så de viker sig ibland, förmodligen är det någon som kasar ner i bäckenet. Ryggen, ryggen gör ont nu. Andfåddhet, jag är en sådan som irriterar sig sjukt mycket på folk som andas högt eller tuggar högt. Jag irriterar mig på mig själv på kvällarna för att jag andas högt! Inte lika jobbigt som när någon snarkar men jag kan lugga och snurra för att det stör mig 😬

Jag får panik när alla går och stökar ner i huset och räknar med att jag ska springa och plocka bara för att jag är "ledig". Jag vill ha rent och fint när vi åker till förlossningen så att det är rent och fint när bebisen kommer hem och så att jag slipper städa det första när vi kommer hem. Men det känns lönlöst. Går och tjatar hela tiden. Jag orkar liksom inte böja mig ner tusen gånger. Handlar, städar och tvättar varje dag!

Theo var så söt i går, vi har börjat med ett nytt system här i huset. Alla har fått egna tvättsäckar på sina rum (vi har inte längre plats på toaletten då skötbordet står där nu). Så i går tog jag upp stora tvättkorgen och sa att alla kunde tömma sina säckar där då fixar jag resten. När Theo tömt sin står han och kollar på tvättkorgen. -Alltså mamma, det är redan fullt, tänk sen när bebisen kommer, den kommer ju typ byta kläder hela tiden. Det kommer bli såå mycket att tvätta!!
Gullunge, han är så smart och omtänksam den killen ❤️

Och tänk att jag lyckades övertala honom att klippa sig 😍 Min fina kille alltså ❤️

Nu ska jag gosa med mina killar och sen behöver den här tjockisen vila inför besöket på MHV som tydligen är i morgon 🙃 Pusshej!

Inga kommentarer: