tisdag 16 maj 2017

Vecka 39 och nya rutiner

I går gick vi in i vecka 39. Det är nära nu! Jag tycker det är superkonstigt att resten av familjen sticker till jobb, skola och fritids på morgonen och jag sitter här. Inget jobb. Missförstå mig inte, det är såå skönt. Jag känner verkligen att kroppen behöver detta nu. Vi behöver ta det lugnt. Jag har ju givetvis gjort ett litet schema över saker jag ska göra varje dag MEN jag ska också tryck in vila, jag måste verkligen lägga mig och sova en halvtimme varje dag nu jag känner i kroppen att det är nära. I går var jag helt slut på förmiddagen, svimfärdig och svårt att andas och så varm. Jag kom till frissan och var helt vimmelkantig. Det försvann efter ett tag vilket var himla tur annars hade jag aldrig orkat med resten av dagen och blodomloppet.

I dag har vi inte så många måsten. På schemat står kylskåpsstädning och städning av kök. Först ska jag bara chilla en stund så frukosten får landa och sen tar vi lite i taget.

I morgon ska jag till MVC i Nybro. Det känns skönt att just detta besök blir i Nybro för de har ultraljud där så då kan hon kolla att bebis inte har vänt sig. Jag tror inte det men man ska aldrig säga aldrig. Skönt att kolla. Har den inte det så är det ju inte jättelänge till bebis kommer. Eller ja, det är det ju inte i vilket fall som helst :-)

Pusshej!

Inga kommentarer: