torsdag 18 maj 2017

Monsterfrukost


Känner mig faktiskt något piggare i dag. Tankar upp kroppen med en riktig brakfrukost så kanske jag håller energinivån uppe. Sitter och planerar dagen. Inte för mycket men ändå måste jag göra lite nytta. På schemat i dag:
- Gå igenom förlossningsväskan. Tror jag packat ner allt för mycket, eller kanske lite fel.
- Dammsuga altanen + övervåningen.
- Vila!
- MHV i Nybro (spännande att se om det blir rätt denna gången).
Lite lagom planer för dagen. Jag har fortfarande lite problem med morgonrutinerna. Jag har en tendens att väcka Theo alldeles för tidigt (har inte lärt mig att han inte har fritids längre) så i dag så var det en timme kvar till han skulle cykla till skolan när han ätit frukost. Stackars barn, haha! Men han var pigg och vi gick runt och städade och pratade och så bestämde vi att jag låter honom sova minst en halvtimme längre i morgon. Det är väl ingen mening att få in rutinerna nu heller kanske då de kommer att ändras så fort bebis kommer och Milo har bara fritids fram till sommarlovet sen får han ett riktigt långt och skönt sommarlov han också!

Nu är det bara 10 dagar kvar till beräknat datum, 10 dagar, det är ingenting. Känns som att jag säger så varje gång men ärligt i morgon är det liksom ensiffrigt! Galet! I dag ska vi i alla fall med säkerhet få reda på hur bebis ligger. Jag har mina aningar men man vet aldrig med den här.

Och så väntar vi på ett spännande besked under dagen. Det är många bollar i luften nu så håll tummarna!

Pusshej!

Inga kommentarer: