onsdag 10 december 2008

2 veckor kvar!

Idag är det två veckor kvar till julafton! Helt sjukt!
Igår va vi i Kalmar, blev lite köpt iaf... Hittade kläder till Theo som han ska ha på julafton! Han kommer blir så stilig :-)
Usch idag fick vi inte sova länge, suck, när man äntligen får sova... Mamma, tomten komma, klappar... börjar bli lite tjatigt, han tror nog att vi lurar honom, han väntar och väntar men det kommer aldrig nån tomte!
Idag ska vi fika me Anna och Amla, så roligt, det dröjer så länge mellan gångerna nu, innan va det typ två gånger i veckan! Och snart börjar Anna jobba, vad ska vi ta oss till då!?
Hämta julkortenska vi också göra idag, hoppas de är klara, har för mej att hon sa en vecka, för att maskinen skulle på service... och jag tror det va en vecka sen idag?
Imorgon fyller mor min år! Tänk, nu ligger de på en strand i värmen och bara gottar sig, solar och äter god mat, eller ja kanske inte såhär tidigt, de sover nog ut lite först... Men tänk va skönt, slippa overaller och massa kläder, bara kunna gå ut och lägga sig i solen! Inte avundsjuk alls!
På fredag ska min lille pojk gå luciatåg! det ska bli så roligt, inte för att jag tror att det kommer gå så smidigt med så mycket småbarn, men det är ju det som är tjusningen;-) Får verkligen inte glömma kameran... Tycker lite synd om Theo som vart sjuk så mkt på senaste tiden, så han har ju inte fått va med och "öva"... och sen kommer han vara borta från dagis i tre veckor för att hans pappa är ledig... Hoppas verkligen att d egår dit nån gång iallafall så han inte kommer bort från det helt...
Nä nu ringer snart min klocka, en timme efter vi stigit upp... så då tänkte jag släng mej i duschen. Och så MÅSTE jag ringa till frissan så fort hon öppnat sen! Känner att jag är så sent ute... måste ju ha det fixat till jul, inte precis vackert att ha mörkt hår med finaste blonda utväxten... haha ser typ flintis ut på vissa ställen. Tror jag ska ljusa det ännu en nyans nu, börjar sakna mitt blonda...
Så nu ringde klockan! Hörs senare när Theo somnat!

Inga kommentarer: