lördag 27 december 2008

Hej hopp!

Glömde säga att innan jobbet igår så hann vi in en runda till stan, mest för att byta ett par grejer som absolut inte kunde vänta. Men jag tänkte att jag skulle springa igenom hm´s mammaavdelning o kolla om det fanns nåt fint som va nedsatt... Hittade en randig tröja, brun, har en likadan i svart, men den är så skön och så kostade den bara 98kr nu :-P Sen köpte jag en sak som jag inte trodde jag nånstin skulle köpa. Tycker det är helt fruktansvärt fult med gravid-trosor och gravid-strumpbyxor och liknande... Men efter att ha gått hela julafton med ett par leggings som slutade som normala leggings gör dvs är man lite rund om magen kasar de ner ungefär hela tiden, så då köpte jag faktiskt ett par som gick över magen! O Gud så sköna de är! Helt sanslöst! Men där går min gräns, kommer aldrig köpa varken trosor eller strumpbyxor som går ovanför magen! Sen va jag en sväng på din sko med, hittade ett par jättesnygga pumps, men som vanligt så fanns det inte i min storlek, fanns hur mång som helst av den sorten men inga 37:or. Kan de inte lära sig att de går mer än de andra storlekarna och ta hem fler?? Trist när man väl hittar ett par skor där och så är de alltid slut i den storleken! usch usch!
Redan vid förra graviditeten va jag så himla sugen på att köpa en mexikansk bola, om det är någon som inte vet vad det är så är det ett smycke, halsband för att va exakt som går ända ner till magen och sen är det en liten pingla i som pinglar väldigt dovt, men tillräckligt för att bebisen ska höra den i magen. Men det blev ju aldrig av då, så nu tog jag mej i kragen och köpte en jättefin... Bild kommer nedan... Tänkte att bebisen kanske blir lugn och harmonisk då, försöker med alla medel efter att ha fått en vild förstabebis :-P
Nu är jag väldigt inställd på att det blir en pojk till faktiskt, och hör och häpna jag är inte ledsen för det :-p Nä men det känns faktiskt så, och många tror det också, visst det är kanske liite tidigt att se att jag har en typisk tjej eller kill- mage. Men allt är precis lkadant denna gången, fast mer krämpor denna gången, tycker faktiskt magen ser exakt likadan ut också... Det enda som skiljer är att jag inte kan kontrollera mitt godisberoende! Har alltid haft lätt för att undvika godis, men nu kan jag verkligen inte det, så jag kommer nog gåupp en hel del.

Nä nu ska jag ta och sova lite... blev ingen bra magbild idag så jag fr återkomma med det =)



Johanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

skopunkten och dinsko är samma.
bara att du får mer för pengarna på skopunkten.
är den slut just den storleken så får du fråga på vilket sätt de kan hjälpa dig, kanske finns i ngn annan butik.

Johanna sa...

Svar: Jo men jag tycker det är trist att det alltid är likadant! Får väl kapa av en bit av foten så man går ner nån storlek :-p
Gillar inte skopunkten, har nog aldrig hittat ett par skor till mej själv där faktiskt.../J