söndag 14 december 2008

Vart ska jag börja?



Ja, nu har det stått still här ett bra tag, haft helt fullt upp vill jag lova!
I fredags va vi på luciatåg på dagis, 06.30, det va ju mysigt, Theo blev buren hela tiden av Åsa... Sen jobbade jag och på kvällen lagade vi god mat och skulle kolla på en film, men den dagen blev lite för lång för mej så jag somnad gott i soffan efter typ halva filmen... Så 21.15 gick jag in i sovrummet o la mej... så skönt!
Lördag morgon är det upp tidigt igen, körde ut Theo till sin farmor där även hans kusiner va så han hade full rulle hela dagen. Och vi körde till Karlskrona och köpte en hel drös med julklappar, är nästan färdig nu, så skönt! Efter det blev vi bjudna på middag där ute (hos Theos farmor) så då fick vi träffa hennes nye, plus att Theos farfar och hans tjej va där...
Theo hade inte sovit någonting på dagen, så jag vet inte, men lugn är väl inte ett passande ord, så fruktansvärt övertrött och då får han ju ett och annat raseriutbrott...
När vi kom hem sen, blev det en del tevetittande efter Theo somnat, så vi kom väl i säng lite över 23....
00.30 vaknar jag av att jag hör (med mina otroliga mammaöron) att Theo klöks, så jag springer upp och där sitter stackarn och lägger ett lass med kräk i sängen... tänder lampan, och ser då att han lagt en ganska stor hög på täcket med... så det va bara slita upp allt ställa honom i duschen och sätta igång tvättmaskinen..
Vi bäddade om och la honom igen... efter nån minut kommer han in och vill ligga hos oss, det är klart hn får, men man sover som på nålar, man vill inte vakna i ett kräkbad, men vi hann knappt lägga ner våra huvuden innan det va dags igen... Lyckades kasta mej upp, tända lampan och fånga det mesta i spannen... så det va inte så farligt denna gången, och ungefär på det viset fortsatte det i 9 timmar till 15 gånger kräktes han min lille prins! Det blev inte mkt sömn vill ja lova! Men de sista kanske 8 kräkningarna va det mest lite vätska och klökningar... Och stackarn, han får sån panik när man sätter under spannen/skålen under ansiktet på honom... då säger han bara färdig mamma, fastän han inte alls är färdig... Sista kräkningen kom idag vid 10 tiden... då han ville ha välling, gav honom en halv flaska, han va ju såå hungrig, men det kom upp i soffan igen... I sånna här lägen är det skönt att ha skinnsoffa! Men efter det har han ätit en halv macka och lite potatis och köttgryta till lunch... och det ligger kar i magen. Nu har han sovit i två timmar med, så det känns som det är ganska bra nu!
Men vi missade ju kyrkisavslutningen idag... Theo som tjatat om att träffa tomten idag.. men men vad gör man!

Detta fixade jag ihop med i fredags kväll, Rockyroad:

Theo med sina kusiner och hans farfars tjejs son (hehe)i lördags:

Det va allt för nu! Ha en trevlig advent!

Johanna

1 kommentar:

Anonym sa...

GOTT med Rocky road! MUMS! MUMMA! Jag blir avis och sååå sugen ju!:-)
Puss och Kram!