torsdag 25 december 2008

God fortsättning på julen!

Ja nu är vi hemma... har inte riktigt haft tid att skriva. Jobbade ju kvällen den 23:e och innan jag började så rensade vi Theos rum på gamla leksaker (hade en känsla av att han skulle få en del nytt), och julstädade och in med granen och det gamla vanliga...
På julaftonsmorgon vaknade vi alla i samma säng och sprang nästan direkt upp och kollade om tomten vart här och lagt nåt under granen... Theo va helt galen kan jag lova!
Först åt vi frukost och hade mysigt, och då började det ju snöa, hur mysigt som helst ju!
Han fick våra julklappar då, känns inte helt nödvändigt att dra med allt när han ändå får så mkt mer av far-och morföräldrar.
Av oss fick han en spis, ett pussel, ett spel, byggare bob film och lite småböcker och nån tomte.
Sen åkte vi till Theos farmor där va ett litet gäng, Farfar o Ulrica, Farmor o Kent, Gammelfarmor och Faster o kusinerna... Åt julmat och godis =) Sen kom tomten! Då fick han ett stort garage, en megastor bil en dammsugare en talande pappegoja, nåt spel och och en Cars-väska (typ som en matlåda).. och lite pengar.. Han va nöjd, men han hann knappt se vad han fått förrän vi skulle vidare till Eringsboda och fira vidare. Och då va det ganska så mkt snö och hala vägar vill jag lova.
Även där åt vi en massa massa mat, tror Theo åt mer än mej faktiskt! Båda gångerna! Sen efter Karl-Bertil så kom tomten igen! Hujedamej så snälla vi varit i år! Hade i förväg sagt till mamma och de att vi INTE ville ha stora grejer till honom, hellre praktiska. Och de lyssnade faktisk! Han har så mkt bilar och skit så han får inte plats på sitt rum längre. Så han fick lite dvd-filmer, fem-myror boxen och spöket laban, lite käder och en tavla...
Kan ju säga att man prioriterar lite annorlunda när man har barn... bryr sig liksom inte så mkt om sina egna julklappar... Men iaf så fick vi satin-sängkläder jag fick presentkort på Gina, sista Harry potter filmen, så nu har jag alla =) Och ett par superdupermysiga innestövlar.

Av Andreas fick jag DKNY´s parfym Delicious night, och läppglanset också delicious night... Precis som jag ville ha =)(har redan red delicious, älskar den) Och så fick jag Gynnings bok Ego-girl... har tänkt köpa den så länge, mdet har liksom inte blivit av bara... Så nu när jag har stickat färdigt så kan jag läsa lite istället =). Vi skulle inte köpa nåt egentligen eftersom vi köpt en dammsugare och bestämde att det får räcka till oss... Men jag visste att det skulle bli så här så jag köpte ett teve-spel till wii till honom.
Nu ska jag snart lägga min lille snutt och sen laga fläskfilé och pressad potatis, sååå gott efter all julmat!
Här kommer lite bilder med, enjoy!
Johanna
Julgranspyntning!

Spisen! Väldigt poppis, gillar de gamla hederliga micki-spisarna mer än de "nyare" plastiga sakerna!

Kusinerna, Theo, Ella och Anton.

Första tomten på julafton, inte det mista rädd, skulle bara hjälpa tomten och bära och dela ut klapparna, Han är ju van att få va i centrum så det va ju inte lika poppis på detta stället att han skulle dela ut klapparna åt tomten!

Min underbara familj! Emma, Mamma, Dea, David, Daniel, Dan, Andreas och Theo!

Tomten igen! Här fick lille prinsen göra som han ville så julklapparna flög hej vilt över hela rummet till slut!

Ris ala malta, alla som träffat Theo vet att man inte blandar, utan man GLAMBAR! och det fick vi höra resten av kvällen att han glambat grädde!

Puss hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Johanna.....det är inte bara Theo som glambar saker...nu för tiden så glambar jag också allt. Kan verkligen inte få det ordet ur mitt huvud så blanda har försvunnit och ersatts med Theos glamba :)