onsdag 3 december 2008

Nu va det kvällen!

Ja nu hoppas jag att lilleman sover, behöver en stund för mej själv nu känner jag! Han va för söt nu när jag skulle lägga honom... Han vägrade äta sin välling, och just nu är han helt insnöad på tomtar och tomteflickor... Så jag sa att Tomten tittar efter vilka barn som är duktiga och äter sin välling, är man duktig så får man paket annars kanske man inte får några... Men han ville inte äta ändå, så då sa jag att då går vi och nanar... Sen efter typ 10 minuter kommer han ut till mej och säger att han vill ha välling... Och när han sitter i soffan och äter säger han med världens största finaset ögon och nickar - Komma tomten... me ket! (med paket). Så söt, då har han ju antagligen legat och tänkt på att eftersom han inte åt sin välling så kommer inte tomten... Och han vill ju faktiskt väldigt gärna att tomten ska komma! Finns ingen underbarare =)

Tittade ut genom fönstret innan och då snöade det visst :p Ganska mycket faktiskt...
Blir faktiskt lite småirriterad... Vi har en helg ledig samtidigt nu innan jul, varav endast lördagen tillgänglig... Vi måste handla lite julklappar till Theo och alla andra. Min mamma är ju utomlands då eftersom hon fyller år, så vi tänkte va ute i god tid denna gången och fråga Theos farmor om hon kunde ha honom några timmar på förmiddagen... Men icke, då skulle hon visst ha Theos kusiner... Så frustrerande när vi för en gångs skull planerar så långt innan! Men men jag hade det på känn... Är det någon som vill passa världens gulligaste monster den 13:e så går det bra att anmäla sig här! Annars får jag se om jag kan flörta lite med världens underbaraste lillasyster ;-) Jag är inte omöjlig så, kan ju svänga inom Rby och lämna av honom på vägen ner om det krisar!


Här kommer ett par bilder på tröjorna vi fick med posten igår:

Kan tillägga att jag fick springa och jaga honom för att få en bild... därav den suddiga kvalitén!


Ja han satt iaf still när andra bilden skulle tas, precis i bompa-tid! Denna tröjan är supertajt.. ska prova den imorrn med känns det inte bra då heller så får vi sälja den... Så trikigt den va ju lagom i armarna, och längden(fast den ser kort ut på bilden, men han sitter som en korv :p

Det va nog allt för idag, märks vilka dagar man är ledig på inläggen :-p Nu ska jag kolla sistan på bonden, sen greys och tänkte sticka lite under tiden! Imorrn blir det dagis på extratid, tänkte vi kunde promenera om det är fint vinterväder med snö och inte bara blask! Jag jobbar inte förrän 16 iaf.. Ha en trevlig kväll!

Johanna

Inga kommentarer: