onsdag 28 april 2010

Trädgårdsarbete =)

Vi fastnade lite i trädgården igår när jag skulle börjat med maten, så istället för potatismos så blev det makaroner :-p
Lyckades iaf plantera om mina tomat och gurk plantor, de ser dock inte så pigga ut på denna bilden, men idag är de desto piggare =) Blivande salladstillbehör =)
...
Ser inte heller jättekul ut, men då skulle ni sett det innan :-P Just nu är det jordgubbar och smultron och så rabarber i högra hörnet... Sen ska även gurkorna ner här hade jag tänkt.
Fick flytta runt en massa jordgubbsplantor som hade spritt ut sig typ över hela landet, men det blir nog riktigt bra när jag fått i lite ny jord och sånt! Kan tillägga att detta landet va dubbelt så stort när vi flyttade hit, men sååå skoj va det ju inte. Första året hade jag sallad, sockerärtor, morötter och massa blommor och sånt... Men jordgubbarna och rabarberna är viktigast, bättre att lägga all energi på dem =)

Nu ska jag byta bajsblöja på Millevippen... Han börjar bli lite krasslig nu, undrar om han håller på att få feber med... Pluttis! Pusshej!


Inga kommentarer: