söndag 20 juni 2010

En bra dag!

Vi har inte gjort så mycket idag, men vi har haft mysigt! Trivs just nu =) Vi va lite halvslöa imorse, lite sega i starten sådär som det kan va på söndagar, eller så som det ska va på söndagar kanske...
När Milo vilat första vändan så gick vi ut och Theo fick cykla liten vända, stannade även till på lilla lekplatsen så Andreas fick leka av sig lite ;-) Sen gick vi hem och bytte till syskonvagnen och gick till affären... Handlade lite lunchgrejer och gick hem igen. Väl hemma såg jag att mamma ringt ett par gånger så jag ringde upp, då va de på väg från Emmaboda och hemåt... De hade varit på runes och shoppat diesel ;-) Men de vände och kom tillbaka till oss och lunchade lite, med kräftmackor, gott! Och Theo blev ju superglad att Mormor och Dan helt plötsligt kom hit!

Sen slöade vi lite till, eller jag slöade, Andreas och Milo åkte och lämnade glas och pantade burkar och flaskor och Milo sov =) Jag erkänner, jag va tvungen att testa det nya tevepelet... Sen va det ju dags att laga mat igen... Kött med egna klyftpotatis, morötter och palsternacka med sweetchili sås och sallad, hemskt gott!!

Efter maten ville Andreas spela tevespel en stund till så jag och barnen gick ut och jag satte mej och löste korsord och kidsen lekte... Härligt! Sen kom grannbarnen över och så spelade vi lite fotboll allihopa, även Andreas slet sig från spelet då ;-)
Sen va det duschdags och läggdags... Sen har vi slöat i soffan, jag har käkat en halv vattenmelon och bara njutit... Nu har vi skickat iväg lite papper med.. mycket jobb blir det!

Dagen har varit alldeles perfekt. Min familj är den bästa som finns! En liten sak ligger och irriterar mej (sjukt mycket), men det är inget jag kan göra nåt åt, så jag ska försöka att bara skita i det nu! Jag har annat att tänka på! :o)
Tack Theo, Milo och Andreas för att ni är de bästa som finns! Är så lycklig som har er!!
Pusshej!

Inga kommentarer: