måndag 1 mars 2010

Blev ju en riktigt bra måndag!

Ja jag hade inte så höga förhoppningar om denna dagen, men det blev en bra dag =)
Vi vaknade ju vid sju som vanligt, båda mina söner har numera inbyggda väckarklockor som smäller upp deras ögon vid sju... Men men det kunde varit värre!
Vid elva tiden ringde faster Mia och sa att de va på väg hem från Nybro och undrade om de kunde kika förbi, deras skola och dagis va ju med stängt och vi va ju bara hemma... Så de kom hit en runda. Det händer ju inte så ofta så det va skoj att hon kom på tanken.

Vid två va det simskola och Theo har verkligen utvecklats jättemycket... Han va väldigt klängig i början men idag "simmade" han till och med själv med "bananen" utan att jag höll i på djupt vatten, och han blir sååå stolt när han känner att han lärt sig nåt nytt inte riktigt lika stolt som sin mamma, men näst intill ;-). Efteråt så bastade vi en stund, han gillar verkligen att basta, jag får typ slita ut honom därifrån!

Väl hemma så åt vi middag sen blev jag lite rastlös igen... Vi kom ju aldrig iväg till biblioteket förra veckan när jag tänkte att vi skulle dit, så jag fick en snilleblixt att vi skulle dit idag. Så Theo och jag klädde oss efter väder och gav oss ut med vagnen, inget promenadväder direkt men vi tog oss dit, med hård vind i ansiktet och en massa snö... Theo klagade ingenting och jag frågade hela tiden om vi skulle vända, men det ville han inte.
Vi hittade några Alfonsböcker och så ville ju jag ha en speciell bok som de inte hade så mannen som jobbade där hjälpte mej och beställde hem boken jag sökte. Och lånekort fixade vi med, han försökte febrilt hitta mej i datorn innan han verkligen förstod att jag inte haft lånekort där innan ;-) Så det va ju på tiden nu =) På hemvägen gick det bättre, då blåste det lite mindre...

När vi kom in så läste vi givetvis igenom alla Alfonsböckerna, vilket vi kommer göra de kommande dagarna kan jag lova =)

Andreas är och tränar och ungarna sover så nu ska jag slappa en stund! Pusshej!

Inga kommentarer: